Máte zájem o školení? Kontaktujte nás
Koučování pro učitele
Cílem školení je seznámit pedagogický sbor s koučovacím přístupem jako nástrojem pro zlepšení komunikace, řešení problémů a seberozvoje žáků i pedagogů. Budeme klást důraz na praktická cvičení a simulace, aby si účastníci školení odnesli konkrétní techniky a dovednosti, které mohou ihned implementovat do své každodenní praxe. Celé školení bude zaměřeno na aktivní zapojení účastníků tak, aby se jim koučovací přístup, jak se říká, dostal pod kůži a stal se běžnou součástí výuky i komunikace ve sborovně.
Obsah lze přizpůsobit vašim potřebám.
Časová dotace školení je 8 vyučovacích hodin (po domluvě lze zkrátit např. na polovinu).
Tento program vzdělávání na míru můžete hradit ze šablon OP JAK.
Školení lze uspořádat i ONLINE.
Orientační obsah školení na míru:
- Koučink ve školství
- Co je koučování a jaké má výhody v kontextu školního prostředí?
- Koučování jako nástroj pro řešení problémů a vztahů ve třídě, kolektivu pedagogů i jednotlivců
- Základy koučovací metody
- Individuální a skupinový koučink – rozdíly a aplikace v praxi
- Aktivní naslouchání – jak správně naslouchat a reagovat na potřeby žáků a kolegů
- Otevřené otázky – jakými otázkami podpořit přemýšlení a hledání vlastních řešení
- GROW model – principy a kroky koučovací metody:
- G (Goal) – stanovení cíle
- R (Reality)– pochopení současné situace
- O (Options) – hledání možností řešení
- W (Will) – rozhodnutí a akční plán
- Praktické dovednosti koučování
- Cvičení aktivního naslouchání – praktické scénáře pro rozvoj schopnosti naslouchat a porozumět druhým
- Simulace otevřeného rozhovoru – jak vést rozhovor, který umožňuje objevit nové cesty a řešení
- Seberozvoj skrze koučink – jak využít koučování pro zlepšení vlastního života, plánování a dosažení cílů
- Využití koučování v třídních kolektivech – řešení problémů mezi žáky, motivace a podpora jejich seberozvoje
- Koučování ve výuce a seberozvoj žáků
- Jak aplikovat koučovací přístup v hodinách, kdy učitel předává zodpovědnost žákům
- Koučovací přístup jako nástroj pro rozvoj duševního zdraví žáků
- Jak koučink pomáhá žákům při plánování jejich osobních cílů a životní spokojenosti
- Reflexe a závěr
- Diskuse o zkušenostech účastníků z praxe
- Jak začít implementovat koučovací přístup do každodenní pedagogické praxe
- Nastavení osobních cílů pro další rozvoj v koučovacích dovednostech
- Shrnutí klíčových poznatků a doporučení pro praktické využití
- Obsah lze přizpůsobit vašim potřebám.